„Mondd! Mutasd! Hallgasd! – avagy hogy kommunikáljunk?” Ez volt mai csendesnapunk mottója.
Nagyon érdekfeszítő előadásokat hallgathattak meg felső tagozatosaink az aulában. „Hogyan neveld a szüleidet” című előadásában Hegedűs Attila lelkész úr a hetedik és nyolcadik osztályosokhoz beszélt a nemzedékekről, ahogyan azt a generációkutatók leírják. Felhívta a figyelmüket arra, hogy például ő, aki most itt áll elöttük, már nem ugyanaz, mint aki nyolc évvel ezelőtt volt, és nem is az, aki négy év múlva lesz, ugyanis halálunk napjáig nevelődünk, változunk. Sőt, anyukánk, apukánk, a nagyszüleink más-más világba születtek bele. Ugyanitt Tisza Anita tanítónő „Én is lehetek veszélyben?” címmel az online zaklatásról tartott előadást, hogy diákjaink biztonságosan kezelhessék az online környezetet és adott esetben megfelelően tudjanak reagálni a kritikus helyzetekben.
Alsós tanulóinknak a nagytornateremben Fésűs Éva: Izgalmas kötélhúzás lesz című meséjét adták elő tanítóink, melyben az egyik betétdalt Jagadics Róbert kollégánk írta. A mesét egy-egy percre megállították, amikor a gyerekek elmondhatták, hogyan oldanák meg a történetben kialakult kritikus helyzetet.
Tizennégy 7-8. osztályosunk külön programon vehetett részt a Soproni Múzeumban, ahol egy tárlatvezetés keretében sokat megtudhattak a 19. századi hölgyek kommunikációjáról. Az "Otthon a városban" 19. századi enteriőrjeiben elmerültek a teadélutánok, a zsúrok, a vizitek és bálok világában, megismerkedhettek a művelt társasági hölgyek kötelességeivel és kedvteléseivel, és kivételesen számos, kiállításban nem szereplő illem-tárgyat is megcsodálhattak a raktárak mélyéről.
A felső tagozaton egy-egy tanórányi műhelymunkára nyílt lehetőség a kommunikáció témájának feldolgozására.
Szekeres Kriszta néni vezetésével a kommunikációról beszélgettek: Miért nehéz szót értenünk a felnőttekkel? Hogyan tudnak célba érni a gondolataink? De a kommunikáció keresztény megközelítésére is sor került: Vajon Jézus influenszer volt a maga korában? Hogyan kommunikálunk az internet óta - szóval és mulasztással?
Bertha Barbarával színitanodás gyakorlatok során megtapasztalták, hogyan lehet szavak nélkül is kommunikálni, vagy mik a rossz kommunikáció hátulütői. Beszélgettek arról, hogy mit és hogyan tudunk, vagy nem tudunk kifejezni? Milyen metakommunikációs jeleket hordozunk?
Velekei Balázstól az állatok kommunikációjáról hallhattak. Olykor szó szerint az állat élete múlik azon, nem érti-e félre a különféle sajátos nyelveken zajló párbeszédet.
Soproni-Somlai Attila festőművésszel is beszélgethettek: hogyan kommunikál az, aki nem hall? Milyen akadályokat kell leküzdeni, áthidalni? betekintést nyerhettek a jelnyelv eszköztárába.
Szabó-Darida Ágnes tanárnővel a Bibliában található aranyszabályból kiindulva alkották meg a diákok saját történeteiket, a stop motion technika segítségével.
Poór Enikő és az Eötvös iskola táncosai segítségével a táncról, mint a kommunikáció nyelvéről hallhattak. Például: Mit fejezhetünk ki tánccal? Milyen tánc eszköztárak léteznek? Az előadás zárásaként a kortárs-modern tánc 11. évfolyamos diákjai tartottak táncbemutatót.