A 4.a osztály fantasztikus projektje! Az egész még harmadikban kezdődött, amikor környezetismeret órán megtanulták, mire van szükségük az élőlényeknek: táplálék, talaj, megfelelő hőmérséklet… És mindezt átültették a gyakorlatba! A diákok egyéves növénytermesztésbe fogtak, hogy megfigyeljék a növények fejlődését a magtól egészen a termésig.
Februárban elvetették az első magokat, majd hónapról hónapra követték a palánták növekedését. Dokumentálták a folyamatot – ki rajzzal, ki fotóval –, sőt, néhányan már hatalmas paradicsomot is bemutattak! Az egynyári növények – paradicsom, paprika, uborka, tök – virágzását és érését végigkövetve a gyerekek igazán sokat tanultak, és néhányan még az első terményekből készült borsófőzeléket is megosztották.
A projekt végén a tanulók lapbookot készítettek, amiben mindenki szabadon választhatta meg a dokumentálás módját – legyen az fotóalbum, rajz, vagy egyéb kreatív megoldás. A nyáron is szorgosan gondozták a kertet, szeptemberben pedig behozták az elkészült lapbookokat, melyek októberben kiállításra kerültek az aulában. Mostanra leszedték a kiállítási anyagokat, és az osztályban újra megtekintették egymás munkáit.
Gátasné Kóczán Adrienn osztályfőnöknek hála a heti egy órás környezetismeret igazi élménnyé vált!