Az utazássorán erősödött az utazó diákok összetartozás tudata és tökéletes volt az utazás a csapatépítéshez is és ezáltal bővült a tanulók földrajzi és történelmi ismerete és növekedett szociális és önismereti érzékenységük. A program során felkeresett helyszínek nyitottak voltak és befogadóak, a tanítványaink pedig kellően kíváncsiak. Az ismeretek elsajátításában segített az élménynapló készítése. Nagyon fontos volt és jónak bizonyult, hogy minden este hangsúlyt fektettünk az élmények feldolgozására, játszottunk és vetélkedőt tartottunk. Fontos megtanítanunk a diákoknak az egymásra való odafigyelést az idegen érzés befogadásának lehetőségét és az ismeretlentől való félelem idegenkedés oldását.
Lehetőséget teremtettünk tanítványainknak, hogy bepillantást nyerjenek az erdélyi székely ember mindennapi életébe. Megismertettük a tanítványainkat a mindennapi hagyományokkal, ételekkel, szokásokkal. Tanítványaink kézműves foglalkozásokon vettek részt, irodalmi műsort adtak elő, néptáncokat tanultak. Megismerkedtek valós környezetben földrajzi és történelmi ismeretekkel. A helyiekkel való közös találkozás pedig növelte az összetartozás tudatát.
Több alkalommal is volt lehetősége iskolai csoportunknak külhhoni magyarokkal, csoportokkal találkozni. Meglátogattuk Déván a gyermekotthon lakóit, Csaba testvérrel közös áhítaton vettünk részt, adományainkat átadtuk és gyermek - gyermek közötti beszélgetés is mélyitette az összetartozás tudatát. Nyikómalomfalván és Csernakeresztúron is rendhagyó irodalom órát és táncházat szerveztünk helyi fiatalokkal. Együttes élményszerzés keretein belül kerítettünk lehetőséget az ismerkedésre. Ezek a programok is segítették a magyar nyelv és a népzene iránti elkötelezettségünket.