JELENTKEZÉS
Az alapfokú művészeti oktatás-nevelés szerepe a tanulók személyiségfejlesztésében
A művészeti tevékenységek hozzájárulnak a tanulók személyiségfejlődéséhez, aktiválják a képességeiket, fejlesztik az egyéni tehetségüket. A rendszeresen átélt alkotói élmények pozitív magatartási szokásokat alakítanak ki, melyek a későbbi művészi eredményesség összetevői lehetnek. Az alkotói tevékenységek közben fejlődik a tanulók esztétikai szemlélete, kommunikációs képessége, és kialakul az alkotómunka iránti igényük. Az egyéni és a csoportos foglalkozások segítik a szociális érzékenység, az együttműködési készség kialakulását is.
A tanulók megismerik a művészeti stílusok, irányzatok és a kifejezési formák sokszínűségét, amelyek a zeneművészetben, a táncművészetben, a képző- és iparművészetben, a színművészetben és a bábművészetben ötvöződnek.
Az alapfokú művészetoktatás célja:
– képességfejlesztés (a személyiséget alkotó- és szakspecifikus képességek kompetencia alapú fejlesztése) a művészeti ág eszközrendszerével és formanyelvével, az élménypedagógia módszereivel;
– a tanuló megismerése, a személyiség integrációjának támogatása, a kulcskompetenciák fejlesztése;
– értékközvetítés, értékmegőrzés, új értékek létrehozása, művészeti tudatosság kialakítása;
– a tanulói tevékenység középpontba állítása, a felfedező tanulás támogatása;
– az önkifejezés, a kreatív alkotóképesség és a kommunikáció fejlesztése;
– a mérlegelő gondolkodás képességének alakítása;
– a magyar és egyetemes kulturális hagyományok átörökítése, a nemzeti identitás erősítése;
– kortárs közösségek létrehozása, a társas együttműködés, az érzelmi intelligencia és az empátia fejlesztése, a különböző nemzeti vagy etnikai kisebbség kulturális értékeinek elismerése;
– a tehetségek azonosítása, fejlesztése és gondozása, a pályaorientáció segítése;
– a tehetségek bemutatása szakmai fórumokon, rendezvényeken, versenyeken;
– esélyteremtés, a szociokulturális hátrányok csökkentése;
– egészséges életmód igényének kialakítása, fenntarthatóságra nevelés;
– művészeti irányzatok és stílusok és a kortárs művészet megismertetése;
– alkotói és előadóművészeti tevékenységek színvonalas megvalósítása, közzététele;
– a digitális térben rejlő lehetőségek kihasználása, a tanulók felelősségteljes közreműködésével.
Tanulóink minden tanév végén bizonyítványt kapnak. Hat osztály elvégzése után művészeti alapvizsgát, továbbképző osztályok elvégzése után pedig művészeti záróvizsgát tehetnek.